26 June 2009

what the...???????

gua tekejut beruk beb dpt emel nih. selame beberape taun bekerja di industri susu beberape taun yg lepas, xpenah la pulak gua dgr formula milk ingredients die human hormone...apekah????

kepade para2 pemforward emel...sile kaji isi kandungan emel sblm diforwardkan kay...now i'm laughing like krazeee sbb emel ni klaka. utk insan2 yg skeptikal cam gua nih, i won't accept bulat2 mende2 cenggini. misti nk question balik. antara question yg gua tnye blk kt org yg anta emel :

1. nape x halal?
2. cane lak susu tepung bole jd x halal?
3. hormon manusia??..dlm bdn manusia byk hormon..hormon mane satu??
4. ni nk boikot kampeni buat susu tu ke nk boikot susu. guys, kalo nk boikot kampeni tu, terus terang jela.jgn nk tuduh susunye pulak.sian budak2 yg da minum tuh, mak bpk nye dah risau.

ni yg aku marah nih.....!!!!!

emel yg mencetus kemarahan :

Peringatan: Bagi yg bakal melahirkan Dan sudah melahirkan, diharap hindarkan jenama yg merosakkan aqidah Islam. Demi anak-anak yg soleh Dan solehah..

Susu similac in adalah product Abbott Laboratories selain similac, Abbott Laboratories juga distribute susu-susu berikut:
1) Isomil

2) gain
3) gain plus
4) grow
5) pediasure
6) ensure

Berkaitan status halal / tak halal TU, harap Kita dapat information a.s.a.p. Info utk kenkawan yg ader anak/adik/anak sedara yg minum susu.*SIMILAC*.

Sorry terpaksa info pasal benda in untuk pengetahuan mothers to be.. And please inform this to ur ‘mummy’ friends ok Aku baru dapat info dari Datuk Dr Maamor persatuan pengguna Islam Malaysia .. Susu formula *SIMILAC* diragui status halalnya.Susu in pun quite famous.. Ada di pasaran. Susu TU dipercayai guna hormon manusia dalam proses pembuatannya. Susu TU pun dah dikategorikan tak HALAL dari Persatuan Pengguna Islam Amerika Syarikat.
Inform kawan2 ok!..

p/s : anybody yg bole kasi scientific explanation on this, please come forward. aku benci btol org fitnah2 makanan nih.

2 comments:

Empayar Digital said...

Saya akan ajukan perkara ni kepada kepala kecik.. kalau dia tau mesti dia marah..

selipa_oren said...

bagus, tlg tanye kat ank jiran mak saye adekah die masukkan hormon manusia dlm packaging susu

Daisypath Anniversary tickers