04 October 2009

<< no title >>

why the title is "no title"?...coz a lot to tell & end up, xmo jadi bias...nnt kalo letak satu title je, cite yg lain tu kecik ati pulak..(paham ke ape aku merapu nih)

1. RAYA = the best raya of all...with pishimen around, most importantly my family (my turn this year - kuarge asas + kuarge kembangan). we celebrated our first day raya @ subang since this year my mom & dad xbalik t'ganu (kitorang dah balik mase bulan pose aritu). since malam raya dah rase aura tu sbb sibuk2 kemas umah masak2 sume (nape taun lepas aku xrase best pon malam raye??) even pishimen pon teman ibu sampai kul 3 pagi masak kuah kacang - tq baby!!..end up pagi tu a bit crancky coz die xcukup tido...haha - da la kene seksa pakai bj mlayu. pagi raya was great coz inche' riki tetinggal nk g semayang raye - die kene gi sndiri sbb lambat, upacara besalam2an + kutip duit raye (aku cukup menitikberatkan upacara nih - taun lepas xdek!!) & begambar...hehe..aku xleh aa upload gamba aku sbb xpakai tudung kang inche' riki marah. pastuh mkn ramai2 satu family..ni pon penting jugak sbb kene utamekan family dlu baru la lyn org2 yg dtg - org yg nk dtg umah pon agak2 la xkan la pas semayang raye terus serang umah org lak kan...x understanding btol. duit raye pishimen dah menjangkau 6xx hengget & still counting - aku yg menanggungjawabkan diri aku utk jagr duit raye die & akhirnye aku tertewas & terkebas sket gare2 gaji nk raye aritu masuk awal sgt. pishimen..nnt ibu ganti ye!!
2nd raya went back to ipoh to visit my relatives...mmg gamat umah mak su aku dah kalau bepuluh2 orang bekumpul kat situ melantak nasik kat umah die. aku pon nk masuk naik malas memandangkan ramainye org aku nk salam & pishimen pon dlm bahaye sbb budak2 kat dlm tu bole tahan sarip dol nye cube nk cocok sane tarik sini tp pishimen pon hero jugak lepas kasi sedas kuih dlm pampers die. tp dgn kasut raye adidas, penampilan die lebih bergaye & yakin dgn dugaan2 yg bakal menimpa.

2. WORK = back to work on the 4th day of raya..only 3 of us in the office (korang bole pecaye ke kitorang keje???)..haha dgn bosnye xde maka aku harus tafsirkan kejadian ni sebagai satu PESTA!!!..berpesta hamper...yg memusnahkan kejayaan diet ku di bulan pose...demm!! even sabtu tu pon aku gi keje lagi..grrr...tp aku dah replacekan hari pekerjaan tu dgn ari rabu lepas. cane pon keje mmg xpenah abes & rabu ni kene gi otstesen lg....penat!! aku bukan rase penat nk gi keje tuh, kasi la sebulan otstesen pon xlesah. yg penting...xmo gi dgnbos. aku xlarat nk layan die sembang. aku kan pemalu....

3. HOME = baru2 ni neighbour selang satu umah dtg bitau die jumpe baby cobla (die sebut pelat..cobra sebenanye) dlm umah die. mummy & daddy cobla still ade around our neighbourhood. grr...terus kembang tengkuk aku, dah xkeruan dah...nmpk daun pandan pon aku nmpk cam ular, kain tekena kaki pon aku dah jerit kunun2 ular lalu & pelbagai lagi fantasi yg aku alami. mule la takut nk balik umah aritu - aku risau kat pishimen je..die kecik lagi. balik2 je malam tu terus cek umah, inche' riki dah siap2 dgn senjate die - ape name pon aku xtau, byk kali die dok sebut tp aku xleh konsentret. aku nye trauma tu sampai ke bwh2 tilam aku redah jugak check, mane la tau kan.

4. PISHIMEN = dah besa dah budak ni. kejap je dah 8 bulan. 20 aribulan ni dah cukup 9 bulan. aku rase cam baru je besalin. bole membayangkan lagi kesakitan nk besalin tu mase dtg bulan. gigi xtumbuh lg..bagus jugak sbb aku still menyusu badan lagi. dah mule mengganaz sampai digelar si samseng oleh rakan2 sekolah kitorang. aku xsalahkan dorang tp mmg pishimen ni die usyar dgn muke ketat & xde keinginan sgt utk senyum. aritu die dah mule menunjukkan kejantanan die dgn jatuh drp walker. aku punye cemas la sampai xtau nk ckp ape...tp biase la tu kan...budak2 jatuh. aku pon dulu megalami kejatuhan jugak.

will update with more pics later

1 comment:

Ernie Khairina said...

mana gambar budak handsome yg terbaru?
p/s kelaka la budak2 ni panggil die si samseng..taknak!

Daisypath Anniversary tickers